Olejová náplň
Pokud měníte lamely z toho důvodu, že jsou spálené, výměna oleje vás nemine, poněvadž v něm mohou být potrhané kusy lamel. Pokud jde o běžnou preventivní výměnu, nebo lehčí opotřebení, a není nutné olej měnit, u některých motorek zvednutých na boční stojan olej steče pod hladinu víka spojky a nemusíte jej vůbec vypouštět. Lehčí motorky, dokonce i motokrosové, stačí položit opatrně na bok víkem od spojky směrem nahoru a olej rovněž nikam neodteče – zůstane v tělese spojky.
Víko a těsnění
Uvolněte napnuté lanko z táhla spojky (pokud je to třeba) a povolte všechny šrouby víka spojky. Šrouby si přesně označte, abyste věděli, kam který pak znovu při montáži patří. Opatrně sejměte víko a zkontrolujte, v jakém stavu je jeho těsnění – zda nevyžaduje výměnu.
Šrouby s pružinami
Následuje demontáž šroubů s pružinami. Jsou tam čtyři, nebo pět, nebo šest. Měly by jít povolit lehce. Odložte si je na čistý bavlněný hadr. Přítlačné víko (talíř) lamel musí být nasazeno v přesné poloze vůči spojkovému tělesu (koši), vždy si poznačte jeho přesnou polohu – může se totiž stát, že jej v jiné poloze pak nenasadíte zpět. Dejte zároveň pozor na polohu vnitřního ložiska – musí být na svém místě.
Demontáž lamel, spojkový koš
Vyjměte všechny spojkové lamely z koše a poznačte si jejich správné pořadí, u některých spojek mají lamely různý průměr a na jejich pořadí v koši záleží. Vizuálně zkontrolujte technický stav koše, nesmí na něm být praskliny, drážky, ani vrypy. Pokud máte pochybnosti, raději koš nechte odborníkem prohlédnout. Jeho vady totiž i po výměně lamel způsobují škubání motorky v záběru a obecně špatné chování spojky.
Ocelové plechy mezi lamelami
Ty musíte pečlivě zkontrolovat, nejlépe na rovné ploše, např. na skle. Pokud jsou pokroucené a nedoléhají celou plochou, vyměňte je.
Nové lamely
Měli byste je alespoň na 24 hodin ponořit do olejové lázně, aby se nasákly. Toto je zásadní krok, nikam nespěchejte, jinak vám lamely dlouho nevydrží a mohou se spálit. Poté je uložte do spojkového koše ve správném pořadí, spolu s přítlačnými plechy. Na závěr zakryjte koš přítlačným talířem – šrouby s pružinami dotahujte momentovým klíčem, aby nebyly přetažené, jinak se poškodí náboj spojky. Pak už jen zbývá osadit spojku krytem s těsněním a na závěr uložit lanko táhla do správné pozice v páčce, aby tu vznikla požadovaná vůle.